Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve Tılsım

Kategori: Tarih Yazar: Christiane Gruber Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları

Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve Tılsım

    Tanıtım Bülteni
    Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve Tılsım Christiane Gruber’in sekiz makalesini bir araya getiriyor. Beş makaleden meydana gelen ilk kısım, Osmanlı’da özellikle Hz. Muhammed’i merkeze alan dinî sanatlara odaklanıyor. Bunlar arasında resimli elyazmaları, kutsal emanetler ile kadem-i şerif tasvirleri ve Hz. Muhammed’in me­tafor olarak bir gül şeklinde tasavvur edilmesi yer almaktadır.Nebevi bir tılsım işlevi gören hilye şişelerini konu alan ve ilk kez bu kitapta Türkçe yayımlanan ilk kısmın son makalesi (Kutsal Bir Pınar Olarak Hz. Peygamber: Geç Dönem Osmanlı’da Hilye Şişeleri), tılsım sanatlarını inceleyen ikinci kısma da bir geçiş teşkil ediyor. İkinci kısmın ilk makalesinde (İslam Dünyasında Muskalar ve Tılsımlar) İslam dünyasında muska ve tılsımlar hakkında genel bir değerlendirme sunulurken, takip eden incelemelerde Osmanlı’da tılsımlı mühürler ve günümüz Türkiyesi’nde İslami tılsımlar üzerinde duruluyor. Tapınma ve Tılsım’da ilk kez Türkçe yayımlanan son makale (Bereket Pazarlıkları: Günümüz “Yeni Türkiye”sinde İslami Tılsımlar), kitapta ele alınan konuları günümüze bağlayan bir sonuç niteliği taşıyor.“Gül metaforu, Hz. Muhammed’i fiziksel varlığının ötesinde betimlemek isteyen yazarlarca geliştirilmiş çeşitli alegorilerden sadece biridir. Düşünürler, Hz. Muhammed’in insanüstü yanlarını vurgulamak amacıyla, O’nu hem yeryüzünde aldığı vahiyler hem de semaya yükseldiği miraç gecesinde gerçekleşen karşılıklı konuşma dolayısıyla Allah’la yakınlık içinde bulunan sıra dışı bir varlık olarak betimlemişlerdir. Hz. Muhammed ayrıca parlak bir ışık, ilahi bir kelam ve örtülü bir gizem olarak da tasavvur edilmiştir. Hz. Peygamber’in bedensel varlığını soyutlayarak O’nu Allah’ın sembolik varlığıyla aynı düzleme yerleştirme arzusunu yansıtan bu analojileri İranlı ressamlar da benimsemiş, bu üç edebî mecazla paralellik taşıyan görsel araçları – alevden bir hâle, sözel ibareler ve yüz örtüsü gibi – yaratıcı bir şekilde kullanmışlardır. Dolayısıyla bazı modern öncesi İslam resimlerinde, Hz. Muhammed’in hem bedensel özelliklerini hem manevi vasıflarını yücelten fiziksel ve sembolik işaretler bir arada kullanılmıştır.”
    SatıcıKitap AdıBağlantı
    TrendyolOsmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve TılsımSatın Al
    KitapyurduOsmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve TılsımSatın Al
    D&ROsmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve TılsımSatın Al
    IdefixOsmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve TılsımSatın Al
    BKM KitapOsmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve TılsımSatın Al
    HepsiburadaOsmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve TılsımSatın Al
    GittigidiyorOsmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve TılsımSatın Al
    N11Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve TılsımSatın Al
    Amazon TürkiyeOsmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve TılsımSatın Al
    Kitap AdıFormatBoyutBağlantı
    Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve TılsımPDF6.23 MB İndir
    Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve TılsımEPUB6.96 MB İndir
    Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve TılsımMOBİ5.49 MB İndir
    Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve TılsımODF5.86 MB İndir
    Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve TılsımDJVU7.32 MB İndir
    Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve TılsımRAR4.76 MB İndir
    Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve TılsımZIP4.39 MB İndir

    Sponsorlu Kitaplar

    SatıcıKitap AdıBağlantı
    BKM KitapSessizlik Artık SensizlikSatın Al
    KitapyurduYüreğin Yorgunluk GörmesinSatın Al

    Kitap Yorumları - (2 Yorum)


    Alanda yapılmış farklı ve özgün bir çalışma


    güzel bi çalışma olmuş. Sanat tarihini merak edenler mutlaka okumalı.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    *

    *

    *