Ücret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve Biçimi

Kategori: Edebiyat Yazar: Georges Perec Yayınevi: Imge Kitabevi Yayınları

Ücret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve Biçimi

    Tanıtım Bülteni
    Birçok okuyucunun mesleki yaşamlarında, iş yaşamlarında yaşadıkları ya da yaşayacakları bir durumu sözcüklerle bir şemaya dönüştürmek... ücretinin artırılması talebiyle amiriyle görüşmek... Her şey kitabın başlığında söylenmiştir. Yazar bu girişim bağlamında olası bütün durumları anlatmayı üstleniyor. Ne var ki Perec'tir söz konusu olan. Dolayısıyla sözcük oyunları, farklı durumlar, saçmalıklar... Bütün bunlara bir balık kılçığını, belki çürümüş yumurtaları, bir kızamık salgınını ve başka bazı sürprizleri ekleyin.İlk bakışta yazarın sürekli bir yineleme içinde olduğu, sürekli aynı şeyi gündeme getirdiği sanılabilir ancak gerçek hiç de öyle değildir ve Perec, anlatısının her evresinde değişkeler, sözcük oyunları getirir, şema her seferinde yeni bir veri ya da öneriyle genişler.Ayrıca metinde, yoğunlaştırma kaygılarıyla hiçbir yazım işareti kullanılmamıştır. Bu, ilk başta biraz şaşırtsa da metne hemen alışıyor ve ritmine uyuyorsunuz. Kaygısız bir okuma içinde ilerleme kaydettikçe merakınız artıyor. Karmaşıklıkla hiçbir ilgisi olmayan bir anlatı. Büyük bir üslup becerisi gerektiren ve mizah özellikleri de içeren bu anlatı gerçekten eğlendirici... çünkü Perec; yoğun okuma alıştırmaları yapmak isteyenler için bulunmaz bir örnek...
    SatıcıKitap AdıBağlantı
    TrendyolÜcret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve BiçimiSatın Al
    KitapyurduÜcret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve BiçimiSatın Al
    D&RÜcret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve BiçimiSatın Al
    IdefixÜcret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve BiçimiSatın Al
    BKM KitapÜcret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve BiçimiSatın Al
    HepsiburadaÜcret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve BiçimiSatın Al
    GittigidiyorÜcret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve BiçimiSatın Al
    N11Ücret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve BiçimiSatın Al
    Amazon TürkiyeÜcret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve BiçimiSatın Al
    Kitap AdıFormatBoyutBağlantı
    Ücret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve BiçimiPDF6.23 MB İndir
    Ücret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve BiçimiEPUB6.96 MB İndir
    Ücret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve BiçimiMOBİ5.49 MB İndir
    Ücret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve BiçimiODF5.86 MB İndir
    Ücret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve BiçimiDJVU7.32 MB İndir
    Ücret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve BiçimiRAR4.76 MB İndir
    Ücret Artışı Talebinde Bulunmak için Servis Şefine Yanaşma Sanatı ve BiçimiZIP4.39 MB İndir

    Sponsorlu Kitaplar

    SatıcıKitap AdıBağlantı
    BKM KitapSessizlik Artık SensizlikSatın Al
    KitapyurduYüreğin Yorgunluk GörmesinSatın Al

    Kitap Yorumları - (4 Yorum)


    Bernard Magné güzel bir sondeyiş yazmış, buradan giriyorum çünkü mevzunun ne olduğu bilinmeli.
    İkinci tekil şahıs anlatımıyla yazılan bu metne bir saygı duruşu, Magné ilk paragraf aynı biçimde yazmış. İyice düşünüp taşınması, cesaretini toplaması ne kadar sürdü bilemiyorum ama Perec’in zorlanmayacağı kadar zorlanmıştır, neyse, 1968’de yazılan bu metnin bir Oulipo toplantısı sonrasında ortaya çıktığını söylüyor. Perec hesap uzmanı bir dostundan istediği şema üzerinde çalışıyor, şemayı anlatıya dönüştürecek. Queneau ve diğer katılımcılar “ağaç” gibi dallanan bir anlatı tasarlamaya çalışıyorlar, Queneau son dalın ucuna kadar gidiyor ama Perec’in daha büyük bir planı var; bütün uçların birbirine eklenmesiyle oluşacak bir hiperağaç. Olası bütün olaylar birbirini biçimleyerek sıralanacak, tekrarlar her seferinde farklı bir anlatıya yol açacak, kendilerinden yola çıkarak kendilerine dönüş, farklı bir kimlikle. Magné bunu “parodik bir şemayı tüketme girişimi” olarak görür, tıpkı bir Paris semtini tüketme girişimi gibi. Perec, Perriaud’ya yazdığı mektupta “okunması kesinlikle mümkün olmayan bir metne ulaşmak” için çabaladığını söylüyor. Edebiyatın sınırlarının zorlanması çoğu okuru kaçırır ve sadece en ucu görmek isteyenleri çeker, en cesurları. Sınır ihlali gerçekleştiği an okur ortadan kalkar, metin kendi kendini üretir ve okuru kaybettiği yerde doğar. E’siz bir romanın niyeti daha farklı olsa da bu zorlayış ortadadır, Perec’in bazı metinlerinde hiç yoktur mesela, Perec Bey ne yapmak istiyor? Kurmacanın ötesinde ne olduğunu arıyor sanırım, gerçeği yani.
    Perec herhangi bir noktalama işareti kullanmaz ve bir anı dallara ayırır, aslında karar anında beliren olasılıkların dökümüdür ve söylediğim gibi besinlerden, Ionesco’dan ve daha pek çok şeyden etkilenilir, zam istemenin içine amma da çok şey sığmaktadır öyle, örneğin konuşulan saat ve saatin çalması ve Vonnegut’un anlattığı bir fıkradaki guguk kuşu pisliği temizleyiciliği gibi işler bunlardan bazılarıdır, aslında bu temizleyicilik iyi para getirir gibi gözükse de birkaç kuruş fazla kazanmanın derdi her zaman aklın bir köşesindedir, servis şefine bu köşelerden bahsedilmez de torunlardan bahsedilir, birinin tedaviye ihtiyacı vardır veya yeni bir ayakkabıya, yahut bir şeye işte, her neyse, onun için zam istenmektedir. Zam değil, ücret artışı istenmektedir, Zam sözcüğündeki a’nın tınlaması oldukça kabadır, korkutucudur, asla gerçekleşmeyecek bir vaattir. Gerçekleşmeyecek bir vaat neden ısrarla izlenir? Gerçekleşeceği söylendiği için. Söze değil, söyleyene bakılmasının gerekliliği boşuna değildir, sözün değerini belirleyen budur ama bir hatadır, yapılır, insan neye inanmak isterse ona inanır ve söyleyenin boşa çıkardığı güven itinayla buruşturulur, çöpe atılır. Olur böyle şeyler, yaşamın içinde bunlar da var denir ve yaşamın içi dışına çıkarılır, temizinden bir denizaltının içine konur ve denizaltı uzaya yollanırsa her şeyi baştan başlatacak bir saat tiklemeye ve dahi taklamaya başlar. Böylesi hiç görülmemiştir ama bir kez yapıldığını şahsen bir arkadaşımda, servis şefinde belki, gördüm, iyi bir teşebbüstü. Tekrarlanacak olması kötü.

    Perhizler, balıklar, vahşi kapitalizm ve insan. Oyunlarda ve rüyalarda buluşurlar. Ben bu metni tekinsiz bir rüya olarak gördüm, uyanınca elimin boğazıma sarıldığını fark ettim. Bir ihtimal, hastalığımdan doğan öksürüğümü durdurabilirdi ama başka ihtimaller arasında ne önemi vardı ki, ölüm sadece bir tanesi.


    kitapta hiç nokta ve virgül yok. tek cümle ile akıcı bir kitap


    Tekerleme tadında eğlenceli bir kitap


    Perec cağının en önemli ve en aykırı yazarlarından. Yazıya dair tüm imkanları sonuna kadar kullanır. Bilenler bu kitabı da seveceklerdir. Perec okumamış olanlar için Kayboluş kitabı ile başlamalarını öneririm.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    *

    *

    *