Müslümanlar açısından hoşgörünün, diyaloğun ve bir arada yaşamanın hem dinî temelleri mevcuttur, hem de, entelektüel temelleri. Bu çerçeve içerisinde bu temelleri işletmek ve dünyamızın ortak yaşamı içerisinde Müslümanlar da etkin bir rol almak istiyorlarsa, tarihte pek çok güzel örneklerini gördüğümüz bu anlayışı yeniden gündeme getirmek, yeniden değerlendirmek ve düşünmek zorundadırlar. Bunu gerçekleştirmek için önümüzde ne dinî, ne de entelektüel bir engel vardır. Müsamaha ve hoşgörünün kaynağı, dinimizin de kaynağı Kur’ân olduğu ve bu düşünce coşkun bir ırmak halinde Kur’ân’ın Tebliğcisi Efendimiz’den akıp geldiği için bizim bu ko-nuda farklı düşünmemiz mümkün değildir. Zira tersi bir düşünce, Kur’ân’ı ve Resûlüllah’ı (s.a.s.) tanımama demektir. Bu açıdan hoşgörü ve diyalog, kaynakları itibariyle Kur’ân ve Sünnet’e dayandığından Müslüman’ın tabiî ahlâkıdır ve bu itibarla da kalıcıdır.
diyalog konusunda yazılmış en tarafsız eser diyebilirim…Diyaloğun aslında yanlız belli bir grubun veya cemaatin çıkardığı bir misyon olmayıp kuran ve sünnetlerden de örnekler vererek İslamın Ehli kitaba karşı tarihi süreç içerisinde tutunduğu tavrı örneklerden de yola çıkarak mükemmel bir şekilde değerlendirmeye tabi tutmuştur. Yanlız yazar biraz da iyi niyetinden olsa gerektir SEVGİ ve DOSTLUK kavramlarına çokça yer vermesi (Ehli kitaba) kendisini yanılgıya düşürebilir. Bence bir müslüman ancak bir müslümana kalben sevgi gösterebilir ve ancak müslüman müslümana dost olabilir.Diyalogda amaç dostluk değil -onların dostluğuna da muhtaç değiliz ancak karşılıklı iyi ilişkiler kurulabilir.
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
diyalog konusunda yazılmış en tarafsız eser diyebilirim…Diyaloğun aslında yanlız belli bir grubun veya cemaatin çıkardığı bir misyon olmayıp kuran ve sünnetlerden de örnekler vererek İslamın Ehli kitaba karşı tarihi süreç içerisinde tutunduğu tavrı örneklerden de yola çıkarak mükemmel bir şekilde değerlendirmeye tabi tutmuştur. Yanlız yazar biraz da iyi niyetinden olsa gerektir SEVGİ ve DOSTLUK kavramlarına çokça yer vermesi (Ehli kitaba) kendisini yanılgıya düşürebilir. Bence bir müslüman ancak bir müslümana kalben sevgi gösterebilir ve ancak müslüman müslümana dost olabilir.Diyalogda amaç dostluk değil -onların dostluğuna da muhtaç değiliz ancak karşılıklı iyi ilişkiler kurulabilir.