“Sanki iki yazar birbirlerini tamamlamak üzere yazmışlardır. Köyleri, kasabaları, adaları, kentleri paylaşmışlar ve ikisi de gerçekliklerini en çok da yazarken kavramışlar, varlıklarına en çok yazarken inanmışlardır. Yazmak için yaşamak kadar, yaşamak için yazdıkları da doğrudur.‘Yazmasam deli olacaktım!’ diyen Sait’tir ama ‘yazmasam nasıl ölecektim?’ diye yazının karşısına ömrünü koyan da Sabahattin’dir…”


Kitap Yorumları - (5 Yorum)
HAYDAR ERGÜLENİN S. FAİK VE S.ALİ YAZILARI HARİKAYDI
Keyifle okudum.Şiir gibi anlatmış.
Haydar Ergülen’den Sabahattin Ali ve Sait Faik Abasıyanık’a dair çok güzel yazılar, mutlaka okunmalı
iki büyük ismi kısmen karşılaştırmalı olarak okumak isteyenlere güzel bir eser.
begenemedim.. tekrar tekrar.. yazarin kitaba pek bir katkisi olmamis.