Kapak Kızı

Kategori: Edebiyat Yazar: Ayfer Tunç Yayınevi: Can Yayınları

Kapak Kızı

  • Yayın Tarihi: 27.09.2021
  • ISBN: 9789750747045
  • Dil: TÜRKÇE
  • Sayfa Sayısı: 264
  • Cilt Tipi: Karton Kapak
  • Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı
  • Boyut: 12.5 x 19.5 cm
Tanıtım Bülteni
Karlı bir kış günü, Ankara’dan İstanbul’a giden bir trenin yemek vagonu. Birbirini tanımayan üç kişi; bankacı Ersin, radyo programcısı Selda ve yemekli vagonun garsonu Bünyamin. Kapak Kızı, işte bu üç kişinin romanı. Ama aynı zamanda orada olmayan bir başkasının; bir dergide çıplak fotoğrafları yayınlanan Ayın Kızı Şebnem’in. Trenin saatlerce yolda kaldığı, bir yolcunun öldüğü bu uzun yolculukta, roman kahramanları, birbirleriyle, Şebnem’in fotoğrafları aracılığıyla yüzleşirler. Ancak bu zihinsel yüzleşme giderek kimin kimi yargıladığı belli olmayan bir hesaplaşmaya dönüşür. Ayfer Tunç, ilk kez 1992 yılında yayınladığı Kapak Kızı’nı ‘zemin aynı zemin, inşa aynı inşa’ olmak kaydıyla yeniden yazdı. Roman, bedensel çıplaklığı, kahramanlarını farklı nedenlerle sarsan bir travma olarak ele alıyor. Aile, hayat, aşk, kıskançlık, güzellik ve ahlak kavramlarını, alışılmış yorumların tuzağına düşmeden işliyor. Bunaltıdan ikiyüzlülüğe, anıların masumiyetinden yaşamın gerçeklerine uzanan soruların kuşattığı bu roman, aslında bütün soruları içeren tek bir soru soruyor: Kim daha çıplak?
Kitap AdıFormatBoyutBağlantı
Kapak KızıPDF10.96 MB İndir
Kapak KızıEPUB12.25 MB İndir
Kapak KızıMOBİ9.67 MB İndir
Kapak KızıODF10.31 MB İndir
Kapak KızıDJVU12.89 MB İndir
Kapak KızıRAR8.38 MB İndir
Kapak KızıZIP7.73 MB İndir

Sponsorlu Kitaplar

SatıcıKitap AdıBağlantı
BKM KitapSessizlik Artık SensizlikSatın Al
KitapyurduYüreğin Yorgunluk GörmesinSatın Al

Kitap Yorumları - (5 Yorum)


Amerika’da çıkan, Türk psycedelic müzik örneklerinden seçmeler içeren Love, Peace & Poetry adında bir plak var. Bu plağın 4 sayfalık kapak dizaynına Cheryl Shrode adlı eski bir go-go dansçısının fotoğrafları yerleştirilmiş. Bir plak koleksiyoneri olarak albümü dinlerken bu, dönemine göre hayli cesur ama bugün için fazla kapalı pozlara hep anlam veremediğim bir ilgi duyarım. Mesele sadece Shrode’nin güzelliği değil. Enteresan bir biçimde Shrode’nin yaşantısını da merak ettiren bir hava hakim bu fotoğraflarda. Bundan 30 yıl öncesinin kapak kızı Shrode bir plak kapağından fırlayıp kendi hayatını didiklememizi istiyor gibi.
Ayfer Tunç’un “Kapak Kızı” da erkek dergilerine poz veren Şebnem karakteri üzerinden bu pozların bir de arka metninin olduğuna dikkat çekiyor. Karşımızda yalnızca etini, kemiğini, yağını, bedenini değil bir hayatı da sunan yaban bir kızı. Yine ilginçtir, düşünmemizi istediği arka planın sahibi olan Şebnem’i bize anlatmayı başka bahara bırakıyor. ’90’lı yıllarda ve 2004’te romanı ilk kez okuyan okurlar için bütün o arka plandaki fluluğun ortadan kalkması için Yeşil Peri Gecesi’nin de yazılması gerekiyor. Kapak Kızı’nda ise Şebnem’in etinin gerisindeki hayatta şöyle bir dokunup geçtiği ama dokunurken de ne kadar sağlam bir temasa neden olduğunun farkında olmadığı üç insan üzerinden “sıradan insanlar” ve “öteki insanlar” ele alınıyor. Romanda da bir yerde yüzeyselce değinilen sıradan insanların yaşamlarının sıradanlığının kanıtı oluyor Şebnem.
Roman, üç ana karakteri olmasına rağmen asıl karakterini Şebnem’de buluyor. Okurun özdeşleşmesini mümkün kılmayan Selda, Ersin ve Bünyamin’in zayıflığı ve bilerek zayıf çizilmesi kapak kızı, Ayın Kızı Şebnem’in bir karakter olarak çekicileşmesi için özel bir kurgu hesaplaması gibi. Aslında romanı biraz da sekteye uğratan bir yeknesaklığa sebep oluyor bu durum. Ana karakterler, belki Ersin hariç, o kadar yüzeysel ki Şebnem’in pozlarının onlara neden bu kadar dokunduğu bile anlaşılır hale gelemiyor. Sadece Ersin’in, Şebnem’e karşı kaçak bir aşk beslediği için doğrudan bir bağı olmasının haklı avantajı var. Bu da Ersin’in öyküsünü diğerlerinden daha sahici ve çekici kılıyor.
“Kapak Kızı” yekpare düşünüldüğünde bir ilk romanın bütün esküzlerini barındırıyor. Öte yandan üçlemenin bir parçası olarak değerlendirildiğinde çok iyi bir uzun romanın giriş bölümü olarak da görülebilir.


Tek kelime ile harika. Günümüz yazarlari icerisinde betimleme konusunda en iyisi Ayfer Tunç diyebilirim


Su gibi bitirmeden uyuyamadım. Şebnem i bulsam da sahip çıksam


kısa ama akıcı bir kitap. fakat yine de kitabı farklı düşünmüştüm.


yeşil peri gecesini okumak istiyordum seri olduğunu çğrenince bu eserle başladım

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*