Japon Şiiri (Haiku) ve Noo Tiyatrosu Kendini İzleyen Bilincin Yolculuğu
Tanıtım Bülteni
Bizler birer oyuncuyuz yaşam sahnesinde. Ancak aynı zamanda, izleyiciyiz de. Maskemizi (persona) takar sahneye çıkarız. Öte yandan, bu defa insanın kendi kendisi açısından da, iki ‘ben’ bulunmaktadır. Oynayan ben ile izleyen ben. Zeami, tiyatrodaki oyuncu ve izleyici faktöründen yola çıkarak, insanın günlük yaşamdaki konumuna gönderme yapmaya çalışmıştır.Özfarkındalık (self-awareness veya mindfulness), nefsin gözlemi, ‘kendini bilmek’ ile bağlantılıdır. ‘Kendini bilmek’ de, ‘birisi olmak’dan öte, ‘kendi olmak’ ile ilişkili bir durumdur. İnsan, kendi kendisinin eğitmeni, rehberi, yönetmeni, idarecisi olmak durumundadır. Bu, insanın değişimi için gereksinim duyulan birşeydir.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Tez çalışmam için gerekli bir kitaptı✨
no tiyarosu ve haiku hakkında başarılı açıklamalar getirilmiş.Bir japon dili edebiyat öğrencisinin mutlaka okuması gereken bir kitap
Benzer Kitaplar
Charles Baudelaire
Langston Hughes
Ölene Kadar
Nerede Eski Eşkiyalar
Lübnanlı Corci Şahin Atiyye ve Şiirleri
Fikirleri ve Mücadelesiyle
Klasik ve Çağdaş Dönem Fıkıh Metinleri
Dişi Aslanın İtirafı
Kısmetse Olur
Konuşan Kadınlar
Kıyamet Meleği 19
Yani…
Arka Pencere Kısa Dalga Podcast Metinleri
Öyle ya da Böyle “Bir Şekilde Hayattayız”
Gayatri C. Spivak ile Söyleşiler Yapısöküm Postkolonyalizm Madunluk