Harikalar Odası

Kategori: Edebiyat Yazar: Georges Perec Yayınevi: Sel Yayıncılık

Harikalar Odası

  • çevirmen: Esra Özdoğan
  • Yayın Tarihi: 31.12.2010
  • ISBN: 9789755702803
  • Dil: TÜRKÇE
  • Sayfa Sayısı: 87
  • Cilt Tipi: Karton Kapak
  • Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı
  • Boyut: 13.5 x 19.5 cm
Tanıtım Bülteni
Harikalar Odası diye anılan tablolar öteden beri büyülemiştir beni. Kendi içinde bir müze olan, imge olan, bir dizi tablonun temsilini veren bir tablo düşünün; dahası, zaman zaman bu tabloların içinde bir dizi tablonun vb temsil edildiği bir tablo daha oluyordu, birbirini izleyen tüm bu tablo içinde tablo'lardan çok hoşlanıyordum.Georges PerecAnlatı akrobatından küçük bir dev yapıt.
Kitap AdıFormatBoyutBağlantı
Harikalar OdasıPDF3.61 MB İndir
Harikalar OdasıEPUB4.04 MB İndir
Harikalar OdasıMOBİ3.19 MB İndir
Harikalar OdasıODF3.40 MB İndir
Harikalar OdasıDJVU4.25 MB İndir
Harikalar OdasıRAR2.76 MB İndir
Harikalar OdasıZIP2.55 MB İndir

Sponsorlu Kitaplar

SatıcıKitap AdıBağlantı
BKM KitapSessizlik Artık SensizlikSatın Al
KitapyurduYüreğin Yorgunluk GörmesinSatın Al

Kitap Yorumları - (5 Yorum)


Şu kitabı okudum ve Perec’in detay uydurmacılığı konusunda şaşkına düştüm. Onca resim, ressam, sergi… Ne diyeyim.
Harikalar Odası denen şey, şu resimdeki olay. Yani resim içinde bir dünya resim ama mesela şey de var; bir resim, resmin içindeki bir tuvalde aynı resim, onun içinde de aynı. Böyle böyle sonsuza kadar gidiyor o resim ama o küçülen resimlerde de aynı detayları yansıtmak maharet. Burada da o detaylar var, olmayan resimlerin, ressamların detayları.
Garip, kısa bir kitap. Perec saçması.


Resim sanatıyla ilgilenenler, kitabı okurken hayali müzayedelere zevkle katılabilirler.


Perec’i tavsiye üzerine okumaya başladım. Bu okuduğum ilk kitabıydı ve kitaptan pek bir şey anlamadım.


Kitabın arkasında; “Sahte tablolar üstüne sahte bir anlatının labirentinde ilerlerken, okur, yazarın harikalar evrenini belirleyen her öğenin tadına varacak..” yazıyor. Fakat okurken bıkkınlık veren bir anlatımı olduğundan beğenmedim.


İlkin Enis Batur’un Perec Kullanma Kılavuzu’nu (1993), sonra Doğdum’unu (2003), daha sonra da ünlü Hayat Kullanım Kılavuzu’nu (1997) okuduktan sonra içinde hiç ‘e’ harfi olmayan, tartışmalara da neden olan kitabına, Kaybolan’a geçebilirsiniz. Bir başka kitabı daha var Perec’in, hem de çok önemli: Harikalar Odası. Kurgusuyla ve resim, ressam betimlemeleriyle olağanüstü bir kitap, bu. Tümüyle kurmaca ressam, sergi, tablo, koleksiyoncu, gazeteci, ansiklopedik bilgiler, yine de inandırıcı ve sürükleyici. Bir sergide, tabloların önünde büyülenmiş buluveriyoruz kendimizi. Hatta tabloların en ince ayrıntısına kadar yaklaşıyoruz tablolara, ressamların nefes alışını bile duyabiliyoruz kitabı okurken, eleştirmenlerin yaklaşımlarına katılmasak da tartışmalara kulak kabartıyoruz en azından. Alman asıllı Amerikalı ressam Heinrich Kürz’ün ‘Harikalar Odası’ adlı tablosu Amerika’nın Pensilvanya eyaletinde “kentte yaşayan Almanların İmparator II. Wilhelm’in hükümdarlığının yirmi beşinci yılını kutlamak üzere düzenlediği bir dizi kültürel etkinlik çerçevesinde” sergilenir. Bu görkemli etkinlikleri izlemek için Amerika’nın başka eyaletlerinden de pek çok Alman asıllı Amerikalı gelir. Yerel gazeteler etkinliklere ve sergiye ilişkin çeşitli yazılar yayımlarlar. “Sanata pek de kucak açmayan bu ortamda, Kürz’ün yapıtı” öteki çalışmalardan daha iyi karşılanır. “Edgar Poe’yu düşündüren, daha çok mürekkep akıtacak”acayip bir yapıt olarak değerlendirilir gazetelerin birinde. Bir başka gazetede de şu çarpıcı açıklama yer alır: “Görünen ve görünmeyen dünyanın bütünlüğünü geri getiren Nietzsche’ci yeni değerlere gizil bir övgü” Açılıştaki karamsar hava ve serginin ilgi görmeyeceği öngörüleri, birkaç gün sonra, tüm tahminleri altüst eder; sergi de ‘Harikalar Odası’ tablosu da artan bir ilgiyle çerçevelenir. Bu ilgiye katkıda bulunacak betimlemelerden biri de şöyledir: “Tuvalde kapısız, görünürde penceresi de olmayan, üç duvarı tamamen tablolarla kaplı geniş, dikdörtgen biçimli geniş bir oda resmedilmiş.” Bu tablo baktıkça çoğalan, çoğaldıkça büyüyen bir biçimdedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*