Telif Bildirimi ve Kitap Kaldırma İstekleri İçin
Fütuhat-ı Mekkiyye 4

Kategori: İslam Yazar: Muhyiddin İbn Arabi Yayınevi: Litera Yayıncılık

Fütuhat-ı Mekkiyye 4

  • çevirmen: Ekrem Demirli
  • Yayın Tarihi: 09.01.2006
  • ISBN:
  • Dil: TÜRKÇE
  • Sayfa Sayısı: 470
  • Cilt Tipi: Karton Kapak
  • Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı
  • Boyut: 16.5 x 23.5 cm
Tanıtım Bülteni
Büyük Üstad 'Şeyhül-Ekber' İbn Arabî'nin bu kitapta da kendini gösteren kuşatıcı kişiliği, sade bir dindarın yerine getirdiği ibadetler hakkında yapmış olduğu olağanüstü yorumlarla seçkin zekaların da dikkat ve takdirlerini cezbedecek nitelikte!Endülüs'ün (İspanya) güney doğusundaki Mürsiye şehrinde 1165 senesinde doğan İbn Arabî, Endülüs'ün tanınmış ve bazı üyelerinin sûfî olduğu soylu bir aileye mensuptu. İlk dînî tahsilini, önce Lizbon'da, ardından Endülüs'teki en büyük tasavvuf merkezlerinden İşbiliyye'de tamamladı. Burada yaklaşık otuz sene kalmış ve genç yaşında Kurtuba'ya gitmiş, orada bu esnada şehrin kadısı olan filozof İbn Rüşd ile karşılaşmıştır. 1201 senesinde Endülüs'ten ayrılmış, hac görevini ifa etmek için Doğu'ya gitmiş, bir daha da geri dönmemiştir. Mısır'a gitmiş, fakat Mısırlıların gelişinden hoşnut olmayışı nedeniyle burada uzun süre kalamamıştır. Mısır'dan ayrılınca, Kudüs, Mekke, Hicaz ve Bağdat; Malatya ve Konya gibi Anadolu'nun bazı şehirleri başta olmak üzere Doğu'nun çeşitli şehirlerini dolaşmıştır. Sonra, vefat edinceye kadar yaşadığı Şam'a yerleşmiş, 1240 yılında, Kasım ayının onaltısı cuma günü vefat etmiş, Kasiyun dağına defnedilmiştir. Başlıca eserleri şunlardır: Fusûsu'l-Hikem, İnşaü'd-Devair, Tedbiratü'l-İlahiyye, Et-Tecelliyât ve Tercümanü'l-Eşvak.Çağını ve sonrasını tüm düşünsel-inançsal farklılıklarıyla kuşatabilecek büyük ve engin bir teoriyi coşku dolu üslubuyla sunan İbn Arabî'nin Türk okurlarına da en geniş ve evrensel düzeyde hitap edip zenginlikler katacağı inancıyla bu büyük proje hayata geçirilmektedir.
Kitap Adı Format Boyut Bağlantı
Fütuhat-ı Mekkiyye 4 PDF 19.51 MB İndir
Fütuhat-ı Mekkiyye 4 EPUB 21.80 MB İndir
Fütuhat-ı Mekkiyye 4 MOBİ 17.21 MB İndir
Fütuhat-ı Mekkiyye 4 ODF 18.36 MB İndir
Fütuhat-ı Mekkiyye 4 DJVU 22.95 MB İndir
Fütuhat-ı Mekkiyye 4 RAR 14.92 MB İndir
Fütuhat-ı Mekkiyye 4 ZIP 13.77 MB İndir

Sponsorlu Kitaplar

Satıcı Kitap Adı Bağlantı
BKM Kitap Sessizlik Artık Sensizlik Satın Al
Kitapyurdu Yüreğin Yorgunluk Görmesin Satın Al

Kitap Yorumları - (2 Yorum)


İKİ NAMAZI BİRLEŞTİRMEKBütün bilginler,Arefe günü Arafat ‘ta öğle ve ikindi namazını öğlenin ilk vaktinde birleştirmek(cem-i takdim);Müzdelife’de ise akşamı erteleyerek akşam ve yatsı namazlarını birleştirmek (cem-i tehir’in gerekliliği) hususunda görüş birliğine varmıştır.Bu iki mekanın dışındaki yerlerde ise,görüş ayrılığına düşmüşlerdir.İnsanların çoğunluğu, birleştirmenin olabileceği yer ve durumlarda namazları birleştirmeyi kabul etmiş;bazı bilginler ise görüş birliğine varılan yerlerin dışında bunu kesin olarak reddetmişlerdir.Benim vardığım görüş,vakitlerin herhangi bir görüş ayrılığı olmaksızın saptandığıdır.Dolayısıyla yoruma kapalı kesin bir nas olmaksızın bir namazı kendi vaktinin dışına çıkaramayız.Çünkü sabit bir ilkeden yoruma açık bir durum nedeniyle çıkmak ve ayrılmak uygun değildir.Bilgi kokusu koklamış hiç kimse bunun aksini söyleyemez.Bu konuda aktarılan bütün hadisler yoruma çıktır ya da yoruma açık olmakla birlikte hakkında konuşulmuş ya da güvenilir olmakla birlikte kesin bir nas değildir.Kişi öğle namazını ‘ortak vakte’ erteleyip böyle birleştirirse -aynı şeyi akşam ve yatsı namazlarında yaparsa- hiç kuşkusuz her namazı kendi vaktinde kılmış demektir.İtimat edilebilecek doğru görüş budur.Çünkü nas hükmündeki güvenilir bir hadiste Enes (b.Malik) şöyle aktarır:Hz. Peygamber, güneş batıya dönmeden yolculuğa çıktığında ikindiyle beraber kılmak üzere öğle namazını ertelerdi.Bu, daha önce söylediğimiz gibi yoruma açık bir hadistir.Güneş tepe noktasından sapmışken yolculuğa çıktığında ise sadece öğleni kılar,sonra yola koyulur,ikindiyi öğlenin vaktine almazdı(cem-i takdim).Çünkü bu vakit ,bütün bilginlerin görüş birliğiyle ikindinin vakti değildir.Bununla Hz.Peygamberin öğle namazını(ertelemeyip sadece) son vaktinde kılıp namazın bir bölümünün ortak vakte denk geldiği yorumu güçlenir.Ortak vakit,kendisi genişlemeden iki namazın beraberce kılınabileceği vakittir.Böylece öğle namazından üç ya da daha az rekatı,ikindiden ise ortak vakitten kalan süreye sığan rekatları kılardı.Uygun ve ihtiyatlı görüş budur.Futuhattı Mekkiyye 4 Sayfa 56 İBN ARABİ …………….Öyleyse bir müçtehit,kendi içtihadının sonucuna bağlanıp farklı düşüneni suçlamaya yeltenmemelidir.Çünkü başka bir müçtehidi suçlamak,ŞARİ’YE(MUHAMMED(S.A.V.)) karşı yapılmış bir saygısızlıktır.Şeriat bilginlerine ise, onayladığı bir konuda Şeriat karşısında saygısızlık yapmak yaraşmaz.Futuhattı Mekkiyye 4 Sayfa 58 İBN ARABİ NAMAZLAR NASIL BİRLEŞTİRİLEBİLİRBilginler ,yolculukta namazların nasıl birleştirileceğinde görüş ayrılığına düşmüştür.Bazı bilginler, birini namazın ertelenip ikinciyle beraber kılınabileceğini kabul etmiştir,bazı bilginler ise kişinin serbest olduğu görüşündedir, kişi dilerse sonraki namazı öncekinin vaktine alır(cem-i takdim),dilerse ilk namazı ikincinin vaktine erteler.Futuhattı Mekkiyye 4 Sayfa 58 İBN ARABİBİR MAZERET OLMAKSIZIN YERLEŞİK İKEN NAMAZLARI BİRLEŞTİRMEKİbn Abbas,Hz. Peygamber’in mazeretsiz iki namazı birleştirmesiyle ilgili şöyle demiştir.:’Hz.Peygamber ümmetine sıkıntı vermek istememiştir.’Bu durum ‘Allah size dinde bir güçlük çıkarmaz’42 ayetine uygundur.Hz.Peygamber de ‘Allah’ın dini kolaydır’ buyurur.Zahir ehlinden bir grup da bunu kabul etmiştir.Bazı bilginler ise şöyle demiştir:Namazı birleştirmeyi mübah yapan bir mazeret olmaksızın birleştirmek caiz değildir.Futuhattı Mekkiyye 4 Sayfa 60 İBN ARABİ Kitaba NT mağzalarından ulaşılabilir…*42 Hac 78ARABİYİ SEVİYORUM ÇÜNKÜ BENCE GERÇEK BİR KALP TAŞIYOR.GÖRDÜĞÜNÜ BİLDİĞİNİ SÖYLÜYOR.İNANCINI DA BELİRTİYOR.OBJEKTİF BİR DİN ALİMİ…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*