Eşitsizliğin Kökeni (cep boy)

Kategori: Felsefe-Düşünce Yazar: Jean Jacques Rousseau Yayınevi: Idea Yayınevi

Eşitsizliğin Kökeni (cep boy)

    Tanıtım Bülteni
    Fransa'dan kaçan Kalvinist bir ailenin çocuğu olan Jean-Jacques Rousseau (1712-1778) İsviçre'nin Cenevre kentinde doğdu. Çok küçük yaşta ona romanslar okuyan babasına kendisi Plutark'ın Yaşam/arını okumaya başladı. 16 yaşından sonra bir süre onu kültür dünyası ile tanıştıran ve onda müzik ilgisini uyandıran Madame Louise de Warens ile birlikte yaşarken yoğun bir kendini eğitme dönemine girdi. Paris'te bir süre için Diderot'nun yakın dostu oldu; Therese Lavasseur'den olan çocuklarına babalık etmeyi ve bakmayı başaramadı. 1752'de operası "Le Devin du Village" ("Köy Falcısı") Kral XV. Louis için sahnelendi ve büyük beğeni ve başarı kazandı; yeni bir müzikal nota dizgesi geliştirdi.Romantik ve idealistik eğilimleri ile Rousseau Aydınlanmanın tipik materyalizmine ve despotizmine herhangi bir duygudaşlık göstermezken, Aydının ikonu olarak kabul edilen Voltaire'de çok kararlı, amansız ve neredeyse kişisel bir düşman buldu. Sivil Dini savunması ve erdeme götürdükleri ölçüde tüm dinleri eşit ölçüde değerli görmesi Fransa'da Kilise ile çatışmasına yol açtı, kitapları yasaklandı ve birçok yerde yakıldı.Rousseau'nun insanı ussal bir varlık olarak görmesi insanı ve kültürlerini yalnızca türlüleşebilir olarak değil ama gelişebilir ve eksiksizleşebilir olarak görmeye götürür. İnsanın "doğa durumu" diye birşey yoktur, ya da "doğa durumundaki" insan salt bir hayvandır. Ama homo sapiens Doğadan daha çoğudur, Tindir, gelişebilirdir, ve insan için gelişebilmek ancak bir gizilliğin ya da ilkenin, onun kendisinin yapmadığı ama ona verili bir tinsel özünün olmasıyla olanaklıdır. Eksiksizleşebilmek ilke ile bir olan ereği bütünüyle edimselleştir-mektir. Buna göre kültür hiçbir zaman dingin olmayan ve hiçbir aşamasında dingin kalmaması gereken her zaman eksik bir süreçtir, ve yurttaş toplumuna özünlü eşitsizlik önceden varolan bir eşitliğin bozuluşu değil, ama insanın entellektüel, etik ve estetik eğitim sürecindeki kaçınılmaz eşitsizliklerin ve eksikliklerin anlatımıdır. İnsan ancak ereksel olarak, ancak bütünüyle gelişmiş olarak eşit olabilir, ve erek erişilebileceği için erektir. Rousseau insanı ve insanlığı indirgeyen Aydınlanmadan gelişimin iyiliksever despotizm yoluyla değil, ama ancak özgürlük yoluyla olabileceği vargısını çıkarmasında ayrılır. Aydınlamanın insanı değersizleştiren kuşkucu bakış açısı ile karşıtlık içinde, Rousseau için insan özgür bir varlıktır, ve ancak özgür bir varlık olarak moral bir varlıktır: Neyin iyi, doğru, haklı, türeli ve gerçek olduğunu ona ancak kendi özsel doğası bildirebilir.
    SatıcıKitap AdıBağlantı
    TrendyolEşitsizliğin Kökeni (cep boy)Satın Al
    KitapyurduEşitsizliğin Kökeni (cep boy)Satın Al
    D&REşitsizliğin Kökeni (cep boy)Satın Al
    IdefixEşitsizliğin Kökeni (cep boy)Satın Al
    BKM KitapEşitsizliğin Kökeni (cep boy)Satın Al
    HepsiburadaEşitsizliğin Kökeni (cep boy)Satın Al
    GittigidiyorEşitsizliğin Kökeni (cep boy)Satın Al
    N11Eşitsizliğin Kökeni (cep boy)Satın Al
    Amazon TürkiyeEşitsizliğin Kökeni (cep boy)Satın Al
    Kitap AdıFormatBoyutBağlantı
    Eşitsizliğin Kökeni (cep boy)PDF6.23 MB İndir
    Eşitsizliğin Kökeni (cep boy)EPUB6.96 MB İndir
    Eşitsizliğin Kökeni (cep boy)MOBİ5.49 MB İndir
    Eşitsizliğin Kökeni (cep boy)ODF5.86 MB İndir
    Eşitsizliğin Kökeni (cep boy)DJVU7.32 MB İndir
    Eşitsizliğin Kökeni (cep boy)RAR4.76 MB İndir
    Eşitsizliğin Kökeni (cep boy)ZIP4.39 MB İndir

    Sponsorlu Kitaplar

    SatıcıKitap AdıBağlantı
    BKM KitapSessizlik Artık SensizlikSatın Al
    KitapyurduYüreğin Yorgunluk GörmesinSatın Al

    Kitap Yorumları - (1 Yorum)


    Farklı ırka ve kökene sahip insanlar arasındaki fark nedir? Rousseau bunun cevabını bu kitapta tüm ayrıntıları ile veriyor sosyolojik olarak bir başyapıt

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    *

    *

    *