Kategori:
Sanat
Yazar:
Mehmet Ergüven
Yayınevi:
Agora Kitaplığı
Davetsiz İzleyici
- Yayın Tarihi: 17.05.2007
- ISBN: 9789944916806
- Dil: TÜRKÇE
- Sayfa Sayısı: 208
- Cilt Tipi: Karton Kapak
- Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı
- Boyut: 13.5 x 19.5 cm
Tanıtım Bülteni
Bir şeyi gördüğümüzü söz diliyle doğrulamaya kalkışmak hayli zahmetli ve özünde umutsuz bir çaba olmasına rağmen, susmanın seçenek olmadığında uzlaştığımız sürece bu konuda yapabileceğimiz fazla da bir şey yoktur maalesef. Ne var ki, burada söz konusu olan asıl amaç, doğrulama arzusundan hareketle kolektif duyarlılığa zemin hazırlayacak bir paylaşım için ortak çıkış yolu bulmaktır. Herhangi bir nesneyi herkesin farklı görmesinden daha doğal bir şey yoktur; ancak bu farklılık söz diline döküldüğü andan itibaren, sonuçta tam da bu farkların oluşturduğu bir ortak paydada buluşmaya başlar çevremizdeki insanla.Unutmayalım; bir şeyin bakışa göre farklı olabileceği konusunda uzlaşmak, ‘oluş’ sürecine saygı duruşudur. Bu da sonuçta her şeyin değişmeye yazgılı olduğunu kışkırtmak için fırsat kollayan bilinç niteliğinin armağanıdır bize. Görmek, değişmenin gerekçesine kement atmaktır. Burada duraksayan, sessizce zorbaya dönüşmüş doğruya koşulsuz teslim olmuştur.‘‘Davetsiz İzleyici’’de toplanan resim yazıları bir bakıma bu kaygının ürünü. Ancak, dikkatli bir okurun hemen fark edeceği üzere, seçki mantığına göre bir araya gelen bu resim yazılarına baştan sona damgasını vuran ne bir ölçüt ne de bu yönde bir arayış var. Görmeyi ahdeden kişi, gereksindiği ölçütü gördüğü şeyden çıkarma yönünde bir çaba harcamayı gereksiz bulup, sadece elindeki hazır ölçütlere güvendiği sürece körleşmeye hazırlıklı olmalıdır.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Ergüven Türk resim tarihini tekil anlamda yazarları ele alarak, Avni Lifij’den Naile Akıncı’ya, Devrim Erbil’den Fatma Tülin’e değin, beylik sözlerin ve klişelerin dışında tartışıyor resmin kendine özgü dilini; semantik ve sentaktik bir düzlemde. özellikle D grubu üzerine yazıları sarsıcı nitelikte.
“Bünyesinin elastikiyetine, iştahasına güvenen sanatkârların, başlangıçta daima kendilerinden büyük sanatkârlara saldırarak, yılanın kendisinden büyük bir geyiği yutması gibi, onları yuttuğunu ve hazmettiğini görüyoruz. Başlangıçta sevdiği sanatkârların tesiri altında kalanlar, geyiği henüz yutan yılanı andırırlar; o aralık göze çarpan yılan değil, yutulan geyiktir. Gün geçtikçe geyik eriyecek ve yılanın bünyesine karışacaktır. Yılanın yuttuğu geyiğe benzemekten korkusu yoktur.(…)”
Benzer Kitaplar
Aircraft (Ciltli)
Sanat ve Yaşam
Goya 500 Görsel Eşliğinde Yaşamı ve Eserleri
Birdenbire İstanbul
50 Yolcu 50 Ünlünün Yolculuk Konspetli Fotoğrafları ve Hayat Yolculuğu Üstüne Yazıları
Eros ve Sanat Modernizm Çağında Sanat ve Cinsellik
Sanat ve Nesneler
Hababam Sınıfı / Hababam Sınıfı Filimlerinin Değerler Eğitimine Etkisi
Hayat ve Sanat
Aliya’da Özgürlük ve Sanat
Manga Sanatı Sırları Manga Tarzında Muhteşem Çizimler Yapmak İçin Eksiksiz Bir Rehber
Antik Çağlardan Günümüze Kent Alanı ve Peyzaj Kültürü
Günümüzde Sanat ve Deneyim
Sanat ve Estetik Üzerine Söyleşiler
Sanat ve Ekoloji Sanat-Yaşam-Üretim