"Bizim ozanlarımızın kendilerini Batılı saymaları için Batılı ozanların sorunları ile karşı karşıya gelmeleri zorunludur. Oysa biz ne yapıyoruz? Batıda kavgası bitmiş, tatlıya bağlanmış, artık öğretim alanına geçmiş anlayışları öykünmeye çabalıyoruz. Edgar Allan Poe'yu, ya da Rimbaud'yu örnek tutmaya kalkıyoruz. Daha yenileri öykünürken durumumuz başka mı? Değil. Bugün bizim Homeros'u örnek tutmamızla, en yeni bir Batılı ozanı örnek tutmamız arasındayazınımızın kişiliğini bulması bakımından, ne gibi bir ayrım düşünülebilir? Divan ozanlarımız, Fars ozanlarını sevmişler, onlar gibi yazmışlar da ne olmuş? Bunca yüzyıl geçtikten sonra verilen yargıya bakın: Divan şiiri, Fars şiirinin taklididir deniyor. Divan şiirimizi kötülemek istemiyorum. O şiirin güçlü ozanlar yetiştirdiğini biliyorum. Ne var ki bugün, İslam uygarlığı içinde yaratılan şiiri tanımak isteyen, Fars şiiri ile yetinebilir. Yarın çağdaş şiirimiz için de böyle olmayacak mı? Yirminci yüzyıl Batı şiirini inceleyenler, neden bizim şiirimizi de okumak gereğini duysunlar?"-Melih Cevdet Anday-Bu yapıtta Melih Cevdet Anday'ın daha önce yayımlanmış olan iki deneme kitabı yer alıyor: Doğu-Batı (1961); Konuşarak (1964). Ayrıca yapıtın başına yazarın son yıllarda yazdığı iki uzun denemesi, "Sanat Neden Gerekli" ile "Düzyazı Sorunu" da eklenmiştir.
Melih Cevdet Anday en sevdiğim yazarlardan birisidir. Bazen sizi bir şair veya yazar alıkoyar. Bazısı Nobel alsa dahi size temas edemez. Anday, bana temas eden yazarlardan. Kitap da oldukça güzel.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Melih Cevdet Anday en sevdiğim yazarlardan birisidir. Bazen sizi bir şair veya yazar alıkoyar. Bazısı Nobel alsa dahi size temas edemez. Anday, bana temas eden yazarlardan. Kitap da oldukça güzel.
Deneme okumak hep keyifli olmuştur. Melih Cevdet’in bu türde yazdıklarını okumakta keyifliydi. Kaybedeceğiniz bir şey yok.