Yeşim Ustaoğlu’nun filmlerinin hiçbirinde neden ‘baba’ yoktur? Bütün filmlerinde çok özel anlamlar yüklenen su, yolculuk ve ölüm seyirciye neyi anlatır? Yönetmenin kişisel yaşam öyküsü ile sineması arasında nasıl bir bağlantı vardır? Yönetmen neden bizi Türkiye tarihiyle, ötekiyle, karakterin kendisiyle yüzleştirir? Bütün filmlerinde neyi sorgular? Neden bu kadar çok soru sorarız bir Yeşim Ustaoğlu filmi izlediğimizde?Filmleri peş peşe izlendiğinde bir yönetmenin en gizli yanıyla, en çıplak kuytu köşesiyle yüzleşiliyorsa o yönetmen ‘auteur’dür... Auteur kuramı, karanlık bir yolda bir yönetmeni tanımamıza dönük bir fener gibidir. Auteur yönetmen, bir filmi çeken değil, ilk fikrin doğuşundan beyazperdede izlediğimiz ana değin geçen bütün sürede o filmi ‘yazan’dır. Bu kitap, Yeşim Ustaoğlu’nun sinemasına ‘auteur sineması’nın ışığında bir bakış sunmaktadır...
karadenizli bir yönetmen. sakin, kendinden emin, 80’lerin acısını yaşamış, üniversitenin sonuna kadar trabzon’da kalmış kişi. güneşe yolculuk türkiye’den çok yurtdışında ilgi gördü
Yeşim Ustaoğlu’nun yönetmenliği, filmleri, hayatı (özellikle çocukluğu) ve yaşam koşulları hakkında ayrıntılı bilgiler içeren bu kitap bir yönetmenin sinemasını değerlendirirken hayatına da değinerek yönetmenlik sürecini analiz ediyor. Öneririm, kendi adıma okumaktan büyük keyif aldım.
Kitap Yorumları - (4 Yorum)
Yeşim Ustaoğlu çok sevdiğim bir yönetmen. Filmlerini izledikten sonra bu kitabı görüp okumak istedim. Okumanızı öneririm.
karadenizli bir yönetmen. sakin, kendinden emin, 80’lerin acısını yaşamış, üniversitenin sonuna kadar trabzon’da kalmış kişi. güneşe yolculuk türkiye’den çok yurtdışında ilgi gördü
kitap zamanında geldi bir tez çalışmasına kaynak oldu teşekkür ederiz.
Yeşim Ustaoğlu’nun yönetmenliği, filmleri, hayatı (özellikle çocukluğu) ve yaşam koşulları hakkında ayrıntılı bilgiler içeren bu kitap bir yönetmenin sinemasını değerlendirirken hayatına da değinerek yönetmenlik sürecini analiz ediyor. Öneririm, kendi adıma okumaktan büyük keyif aldım.