Telif Bildirimi ve Kitap Kaldırma İstekleri İçin
Yahudilik Tarihi

Kategori: Din Yazar: Ahmet Almaz Yayınevi: Nokta Yayınları

Yahudilik Tarihi

  • Yayın Tarihi: 30.03.2007
  • ISBN: 9789944174176
  • Dil: TÜRKÇE
  • Sayfa Sayısı: 304
  • Cilt Tipi: Karton Kapak
  • Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı
  • Boyut: 13.5 x 21 cm
Tanıtım Bülteni
Dünya tarihinin en çok tartışılan halklarından biri olan Yahudilerin günümüze kadarki hikayesi herkes tarafından merak edilmektedir. - Sabatay Sevi ve dönmeler kimlerdi?- Yahudiler Kudüs'ten çıkıp, önce Babil'e, sonra Anadolu'ya ve tüm dünyaya nasıl yayıldılar?- Bizans İmparatorluğu Yahudilere nasıl muamele etti?- Yahudilerin dünya tarihindeki yeri nedir?- Yahudiler İstanbul'da nerelerde yaşar ve nerelerde ibadet ederler?- II. Abdülhamit ve Yahudiler arasında neler yaşanmıştı?- Türkler ve Yahudiler kardeş midir?- Hazar Türkleri din olarak Yahudiliği neden seçtiler?- Yahudi Kürtler nerede yaşarlar?- İsrail'in gelecekte yayılma planları nedir?- İsrail adı nereden gelmektedir?- Vaat edilmiş topraklar neresidir?- İsrail'in 13. Kabilesi Hazar Türkleri miydi?- Hristiyanların Yahudilere olan kinleri neden kaynaklanmaktadır?- Kuzguncuk'a neden "Kutsal Kudüs Toprağı" adı verilmişti? Fatih Sultan Mehmet'in Yahudilerle yaptığı gizli anlaşma neydi? Bu kitapta yer alan Tarihçi Prof. Dr. İlber Ortaylı'nın "Osmanlı’nın Modernleşmesi ve Sabataycılık" isimli yazısı, dönemin bilinmeyenlerine ışık tutmakta ve çarpıcı gerçekleri gün ışığına çıkarmaktadır.
Kitap Adı Format Boyut Bağlantı
Yahudilik Tarihi PDF 12.62 MB İndir
Yahudilik Tarihi EPUB 14.10 MB İndir
Yahudilik Tarihi MOBI 11.13 MB İndir
Yahudilik Tarihi ODF 11.88 MB İndir
Yahudilik Tarihi DJVU 14.84 MB İndir
Yahudilik Tarihi RAR 9.65 MB İndir
Yahudilik Tarihi ZIP 8.91 MB İndir

Sponsorlu Kitaplar

Satıcı Kitap Adı Bağlantı
BKM Kitap Sessizlik Artık Sensizlik Satın Al
Kitapyurdu Yüreğin Yorgunluk Görmesin Satın Al

Benzer Kitaplar




Kitap Yorumları - (5 Yorum)


Kitabın isminde Yahudiliğin en önemli sonucu olan İsrail devletinin kuruluş sürecinden de bahsedeceğini düşünüyorsunuz lakin daha çok kadim Yahudilikten bahsediyor.Yahudilik bilincinin oluşum aşamalarını ortaya koyması açısından bilgilendirici bir kitap.


Yahudiliğin dünya tarihindeki yerini,diğer topluluklarla ilişkilerini,etkilerini anlamakta yararlanabileceğimiz bir eser.Komprime bilgiler ve kolay anlaşılır diliyle güzel bir kitap…


Yorum içerikli bölümleri dikkate almazsanız bilgi bakımından önemli bir çalışma olduğunu söyleyebiliriz. “Nefret ettiğiniz” ya da “hayran kaldığınız” yahudilerin tarihini öğrenmek isteyenlere tavsiye ediyorum.


yahudilik hakkında guzel bir kitap.yahudılerın tarıh içindeki rolleri,yaptıkları,yasadıkları yerler,ısrail devletının kurulusu gibi bır çok konuda bılgı veren bır kıtap.


Kitabı iki yazar kaleme almış,Ahmet Almaz ve Pelin Batu.Bu Pelin Batu büyük ihtimalle Chp eski milletvekili İnal Batu’nun kızı olsa gerek.Ahmet Almaz tarih konusundaki çalışmaları ile dikkat çekerken,Pelin Batu’nun bu çalışma hariç birde şiir kitabı var.Yapı kredi yayınlarından çıkmış.Kitab ortak bir çalışma ürünü fakat kimin hangi bölümü kaleme aldığı belli değil.Öyle tahmin ediyorumki kitabın 3, bölümü hariç geri kalanı Ahmet Almaz tarafından yazılmış.Yani bu bir tahmin olmakla beraber 3, bölüm olan ” BENİ İSRAİL’İN DÜNYA TARİHİNDEKİ YERİ ” Pelin Batu tarafından yazılmış zan ediyorum.Bu zan’ımın sebebi ise Ahmet Almaz’ın çizgisini biraz bildiğimden dolayıdır.Şimdi bunun ne önemi var diyebilirsiniz,bence çok önemi var çünkü;Bu 3, bölüm ne tarihle ne bilimle alakası olmayan bazı özellikler taşıyor.Şimdi bu bölümde tespit ettiğim bazı konuları aktaracağım.İlk olarak bölümü yazan kişinin şu tesbiti dehşet vericidir-Bölümü yazan diyorum çünkü ben sadece Pelin Batu olduğunu tahmin ediyorum-” Biz burada Tevrat kaynaklarının eleştiri ve tahlilini yapacak değiliz.Fakat bilimden ziyade aklı selim,bizi Davud ve Süleyman zamanına ait Tevrat’taki hikayeleri doğru olarak kabul etmeye sevk eder ” Aslında şu paragraf bile bu kimsenin-artık her kimse-ne kadar bilim insanı olduğunun bir göstergesidir.Oysa yazarın iddiası “Yahudilik tarihi”yazmaktır ve tarih bir takım Efsane(Hurafe)lerle yazılmaz.Elinizde somut verilerin olması gerekir.Bunuda ancak Arkeolojik çalışmalar ve dönemin yazılı tarihi ile gerçekleştirebilirsiniz.Eğer bunu yapmazda İsrailiyat dediğimiz kaynakları sahih kabul eder ve onlardan yaptığınız alıntılarla Yahudi tarihi yazacağınızı düşünürseniz yanılırsınız.Ve bu yanılgınızda sizi böyle komik bir duruma düşürür.Hiç alakası yokken bir peygamber olan Süleyman(A.S) için ileri geri konuşur ve ona düşman olursunuz.!!! Nasılmı ? bakın yazar ne diyor ” Tevrat’ın Süleyman hakkındaki rivayetlerden anlaşıldığına göre,bu kral son derece batıl inançlara sahip,akıl sağlığı bozuk bir hükümdar olup,komşularından daha dindar olamayan bir millet üzerinde saltanat sürmekteydi ” İşte klavuzu Tevrat olan birisi böyle bir tarihi tespit yapabilir !!! Sadece bu bilgiyi Tevrat’a dayandırarak yapmak ne kadar tarihçiliktir onuda size bırakıyorum.Yine aynı şekilde ” Süleyman’ın Eşleri ” ara başlığı altında söyledikleri yenilir yutulur cinsten değil,bakın yazar buradada neler yazmış ” Süleyman bu suretle,yeni bir şekil altında Kudüs’te Yahova’nın yeni mezhebini kurmuş oldu.Saltanatının başlangıcında Rab kendisine göründü ve onunla konuştu.Fakat bu tecelli,İhtiyarlığında Süleyman’ın diğer tanrılara teveccüh ve iltifat göstermesine engel olmadı.Şüphesiz siyasi nedenlerden dolayı ve de gücünü bir kat daha arttırmak için bir kaç defa evlendi.Eşlerinin hoşuna gitmek için her birinin mensub olduğu ilaha kurbanlar kesti.O dinlere olan saygısını göstermek amacıyla Sayda Tanrıçası Astrot ve Muabilerin ilahı olan Moloh için ayinler yaptırdı ” Yine buradada Hz. Süleyman (a.s) iftira atmakta ve onu müşrik olarak göstermektedir.Biz biliyoruzki bu da diğer konular gibi Tevrat’tan alınma bir konudur ve tamamen uydurma ve Efsanedir.Bu 3, bölümde bunlar gibi birçok pasaj var ve hepside aşağı yukarı Hz.Süleyman’a(a.s)iftira atmaktadır.Ne demişler klavuzu karga olanın burnu ….. kurtulmaz.Yine bunun gibi bir örnekte şu ” Süleyman’ın akıl ve dirayetine,siyasi dehasına gelince;Tevrat’tan başka bir kaynağa müracaat etmeden bile bu zatın ancak tüccar bir hükümdar olduğu;Hiram’ın oldukça büyük girişimlerine yardım etmekten başka birşey yapmadığı ve idare ettiği memleketin Fenike ile Mısır arasında ulaşım aracı oluşturmaktan fazla bir rolü olmadığı ortaya çıkar ” Düşünün bir kere “….Tevrat’tan başka bir kaynağa bile müracaat etmeden bile bu zatın…” Yani yazar için bilimsel delillerin dahi bir önemi yoktur.Çünkü bizim yazar kahindir ve geçmişten haber vermektedir.Elinde olan tek kaynak Tevrat olduğu halde onu bile gözardı edip kehanette bulunabilmektedir.Ve bunun adınada bilim veya bilimsel araştırma diyebilmektedir.Yazarın Süleyman (a.s) ile ne alıp veremediği olduğunu doğrusu merak ediyorum.Bu arada yeri gelmişken bir iki konuyuda aydınlatmakta fayda görüyorum.Bunlardan bir tanesi Tevrat’ın ne zaman ve ne şartlarda yazılıp birleştirildiğidir.Bazı rivayetlere göre Tevrat’ın yazılması,Babil Kralı Nabukanadzar’ın Beni İsrail ülkesini komple yakıp yıktıktan sonra ve Yahudileri Babile sürüp zorunlu ikamet ettirdiği süreçte olduğudur.Bunun yanında M.Ö 1, Asırda yazıldığıda söylenmiştir.Her durumda Süleyman (a.s) ile aralarında ya 400 sene veya 800 sene olması lazım gelir.Babil kralı İsrail topluluklarını sürdüğü zaman,bütün tevrat nüshalarıda yakılmıştır.Bu çok önemlidir bu konuya dikkat etmek gerekir.Neden diyecek olursanız,Süleyman (a.s) dan sonra Devlet ikiye bölünmüştür.Güneyde İsrail ve kuzeyde Yahuda devleti olarak.Bu grublar arasında hem mezhepsel olarak ve hemde neseb yönünden problemler vardı.Birbirlerini küfür ile itham ederlerdi.İşte Babilde yazıldığı sanılan bu Tevrat nüshalarınında karşı grubtan kişiler tarafından yazıldığı söylenmiştir.Yani burada biz hem mezhep hemde neseb farklarından dolayı birbirini kötüleyen ve karalayan grublar görmekteyiz.İşte burada yazarın yuvarlandığı gayya kuyusu görülmektedir.Kendine sadece Tevrat’ı kaynak alırsan durum bu olur.Bu anlattıklarımın dışında kitap,istifade edilebilecek bir kitaptır.Yani 3,bölüm hariç,bu bölümü kimin kaleme aldığını bilen varsa banada bir mesaj atsın lütfen.Ayrıca Üstadımız İlber Ortaylının kitabın sonuna eklenen makaleside ” Osmanlının modernleşmesi ve Sabataycılık” gayet güzel 6 7 sayfalık bir makaledir.Bizim ciddi manada Üstad gibi tarihçilere ihtiyacımız var.Objektif ve dolu yani bilgi bakımından tam donanımlı,münevver insanlara.Önüne Tevrat’ı koyupta tarihçiyim diye geçinenlere değil.Ve bu tarihçilikle !! nemalanan insanlara hiç değil.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*