Müslüman siyasal kültürünün oluşumunda Hz. Peygamber sonrasının özel bir yeri vardır. İlk müslüman neslini, bu dönem siyasi olaylarını ve bu olayların aktörlerini incelemek zorundayız. Bu nesille kurduğumuz sevgi bağı, bizi doğruyu ortaya koymaktan alıkoymamalıdır. İslam tarihinde ilk yanlışlıklar siyasi alanda yapılmış ve daha sonra dinî ve ilmî alanlara sirayet etmiştir. Bu yanlışlıklar sorgulanıp düzeltilecek yerde kutsanmış ve mukaddes bir cehaletle karşı karşıya kalınmıştır. Siyasal zihnin ürettiği sorunları çözemediğimizden, bu sorunlar gittikçe derinleşmiş ve kökleşmişir. Müslüman zihni geleceği, geçmişinde aramaktadır; Üstelik bunu ideal nesiller söylemi ile süslemektedir. Bu kitap, Hz. Peygamber sonrası siyasi sorunları mercek altına almaktadır.
Yazar kitabı “hadislerin uydurma olduğu” temel inancı üzerine inşa etmiştir. Hz Peygamberin sekerat ve vefatıyla ashabın hareketlerinin Hucurat 7, Ankebut 48 ile doğrudan ilişkili olduğunu anlayamaması Kuran’a gayet yabancı olduğunu göstermektedir.
Sahabelerin davranışlarını hadislerden bağımsız olarak açıklamaya çalışma durumu hayal sınırlarını zorlamasına sebebiyet vermiş.
Hz. Ali’nin haricilere karşı savaş açmasını, “uygun gördü” şeklinde yorumlamış. Fakat Hz. Ali’nin aşağıdaki hadise uygun hareket ettiği gündem de bile yoktur.
“Bir kimse, din kardeşine ‘Ey kâfir!’ derse, bu tekfir sebebiyle ikisinden biri muhakkak küfre döner..” (Müslim, 1/319)
Hz. Osman’ın “gömlek” olayı da bu şekildedir….
Yazarın içinde bulunduğu toplumun ve siyasi durumun dini ve olayları yorumlamasında etkili olduğu görülmektedir. Kitap ilmi bir kitaptan çok kurgu-roman olarak değerlendirilebilir.
Çok yaralı bir eser.hocamızın yüreğine sağlık.peygamberimizin ölümünden hemen sonra başlayan kavga ve dindeki bozulmaları anlatıyor.bugüne işık tutan bir eser.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Yazar kitabı “hadislerin uydurma olduğu” temel inancı üzerine inşa etmiştir. Hz Peygamberin sekerat ve vefatıyla ashabın hareketlerinin Hucurat 7, Ankebut 48 ile doğrudan ilişkili olduğunu anlayamaması Kuran’a gayet yabancı olduğunu göstermektedir.
Sahabelerin davranışlarını hadislerden bağımsız olarak açıklamaya çalışma durumu hayal sınırlarını zorlamasına sebebiyet vermiş.
Hz. Ali’nin haricilere karşı savaş açmasını, “uygun gördü” şeklinde yorumlamış. Fakat Hz. Ali’nin aşağıdaki hadise uygun hareket ettiği gündem de bile yoktur.
“Bir kimse, din kardeşine ‘Ey kâfir!’ derse, bu tekfir sebebiyle ikisinden biri muhakkak küfre döner..” (Müslim, 1/319)
Hz. Osman’ın “gömlek” olayı da bu şekildedir….
Yazarın içinde bulunduğu toplumun ve siyasi durumun dini ve olayları yorumlamasında etkili olduğu görülmektedir. Kitap ilmi bir kitaptan çok kurgu-roman olarak değerlendirilebilir.
Alanında en iyi kitaplardan birisi. Tarihe farklı bir bakış açısıyla bakmak isteyenler mutlaka okumalı.
Tarafsız, akademik güzel bir kitap
güzel ve güzel ve müthiiş bir kitap
Çok yaralı bir eser.hocamızın yüreğine sağlık.peygamberimizin ölümünden hemen sonra başlayan kavga ve dindeki bozulmaları anlatıyor.bugüne işık tutan bir eser.