Kur’an-ı Kerim’in ele aldığı düşünce eksenine ve sorunlara yönelik ifade tarzı; duruma, objektif koşullara göre düzeysel değişiklikler arz eder. “Siyasal düşünce ve siyasal bilgiler” üzerinde düşünmeye çalıştığımız zaman, bu tür bir düşünce ve bilginin Kur’an söylemi içinde, bütünsel hedefler bağlamında irdelendiğini görüyoruz. İslam'da siyaset kavramı ile çağdaş siyasal bilimler çerçevesinde kullanılan politika kavramı aynı şey değildir. Tersine İslam'da siyaset kavramı, farklı bilgi temellerine dönüktür, değişik bir bilgi sistemine dayanır, farklı sınırlandırma ve medeniyet boyutlarını kapsar. Bu medeniyet boyutları, önce insanın nefsinden başlar. Sonra aileyi şekillendirir. Oradan toplumsal yapılanmaya, bir ümmet oluşturmaya ve bir devlet görünümünde en üst yapısını kurmaya yönelir. T. Abdülkadir Hamid tarafından kaleme alınan bu kitap, "Siyasal İslam"ın tarihini veya İslam devleti şeklini değil, Kur'an'ın Mekke döneminde inen kısmıyla sınırlı olarak siyasal düşüncenin temellerini araştırmaktadır.
Kitabin basligi her ne kadar heyecan verici olsa da icerik bu heyacani tam karsilayamamis. Kitabin son bolumu degerli bilgiler olmakla birlikte genel icerikten tamamen uzak oldugunu dusunuyorum.
Allah’ın yasalarına itaat etmek ile insan aklının ürünü doğa yasası olarak adlandırılan yasalara itaat etmek arasındaki farkı göstermesi/vurgulaması önemli. bazı gereksiz ayrıntılar olmakla birlikte
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Kitabin basligi her ne kadar heyecan verici olsa da icerik bu heyacani tam karsilayamamis. Kitabin son bolumu degerli bilgiler olmakla birlikte genel icerikten tamamen uzak oldugunu dusunuyorum.
Allah’ın yasalarına itaat etmek ile insan aklının ürünü doğa yasası olarak adlandırılan yasalara itaat etmek arasındaki farkı göstermesi/vurgulaması önemli. bazı gereksiz ayrıntılar olmakla birlikte