Dünya çapında ünlü felsefe ve estetik profesörü, Fransız Müslüman düşünür Roger Garaudy, bu eserinde üç kıtaya damgasını vuran İslâm sanat ve mimarisinin felsefî ve estetik açıdan son derece çarpıcı bir değerlendirmesini yapıyor.“Güzelliğin Dini İslâm” düşüncesinden yola çıkan yazar, “Allah güzeldir, güzelliği sever” hadisinin İslâm sanat ve mimarisinde nasıl somutlaştırıldığını en çarpıcı örnekleriyle gözler önüne seriyor.Yazar, evvelki dönemlerin ihtişamını gözler önüne sermekle yetinmiyor, Müslümanların Batı’yı ve geçmişi taklitten kurtularak yeni bir silkiniş ve yeni bir dirilişle İslâm’ı yaşamaya başladıkları an, eskiden olduğu gibi, yine muhteşem sanat ve mimari eserler ortaya koyabileceklerini de müjdeliyor. İslâm sanatı ve mimarisi konusunda hem dînî hem tarihî hem de felsefî ve estetik bilgilerle donatılmış bu eser, sahasında tek ve biricik olma özelliğine sahiptir.
Garaudy’den yine mutlaka okunması gereken bir kitap. Muazzam İslam sanatının en güzel örnekleri sunulmuş ama kitap biraz daha kalın olup daha çok örnek sunulabilirdi.
yahu bir mimari anlayış bu kadar mı veciz anlatılır.
Garaudy günümüz sanat tarihcilerinden dahi daha güzel anlatmış cami ve islam mimari kültürünü.
Ben bu kitabı elime aldığım da aklımda “camileri anlatmış işte” diye gayet yüzelsel bir fikir vardı. Ama kitabı okudukca elinizden bırakamıyorsunuz.
Hakira bir üslup ve veciz bir kalem.
Bunu da ancak Garaudy yapabilirdi zaten.
Kitap Yorumları - (4 Yorum)
Garaudy’den yine mutlaka okunması gereken bir kitap. Muazzam İslam sanatının en güzel örnekleri sunulmuş ama kitap biraz daha kalın olup daha çok örnek sunulabilirdi.
yahu bir mimari anlayış bu kadar mı veciz anlatılır.
Garaudy günümüz sanat tarihcilerinden dahi daha güzel anlatmış cami ve islam mimari kültürünü.
Ben bu kitabı elime aldığım da aklımda “camileri anlatmış işte” diye gayet yüzelsel bir fikir vardı. Ama kitabı okudukca elinizden bırakamıyorsunuz.
Hakira bir üslup ve veciz bir kalem.
Bunu da ancak Garaudy yapabilirdi zaten.
endülüs’teki camileri çok sevdim.
Yazar, bu eserinde üç kıtaya damgasını vuran İslâm sanat ve mimarisinin felsefî ve estetik açıdan son derece çarpıcı bir değerlendirmesini yapıyor.