Farabi'ye göre İslam'ın çeşitli anlaşılma biçimleri veya anlaşılma seviyeleri mevcut olabilir ve nitekim de mevcuttur. Bu seviyelerden biri, onu üzerinde hiçbir ciddi zihinsel, akılsal işlemde bulunmadan gelenekçilerin savundukları biçimde olduğu gibi harfi harfine almak ve anlamaktır. Bu, sokaktaki insanın, sıradan insanın, Platon'un sözleriyle 'gözüyle görmediği, eliyle tutmadığı şeyleri anlamakta güçlüğü olan 'insanın, duyularından akla, sezgiye yükselmemiş ve yükselemeyecek olan insanın anlama biçimi ve seviyesidir.
kitapda devlet ile ilgili günümüz kitaplarına benzer öğelere rastlayacağını sanan arkadaşlara önermiyorum üstelik de yarısının devlet ile alakalı olmadığını varsayarsak
Aynı eserin M.E.B yayınlarından da bir çevirisi var. Ancak ikisini karşılaştırınca Sayın Ahmet Arslan’ın çevirisi çok daha tatmin edici duruyor. Bununla birlikte bazı kelimeler islam literatüründen değil, felsefe literatüründen devşirilmiş. Örnek vermek gerekirse “Allah’ın zâtı” demek yerine “Tanrı’nın tözü” denmiş. Her hal ve kârda aslolan anlamdır. Eser, bana göre, bir islam filozofu olarak bilinen Farabi’nin, aslında bir islam mistiği, bir vahdet-i vücutçu olduğunu gösteriyor. İdeal devletin ve cahil devletin tanımlandığı bölümler ise oldukça ibret verici… Günümüz devletlerini öze dönük bir gözle değerlendirmek için birebir.
Kitap Yorumları - (3 Yorum)
kitapda devlet ile ilgili günümüz kitaplarına benzer öğelere rastlayacağını sanan arkadaşlara önermiyorum üstelik de yarısının devlet ile alakalı olmadığını varsayarsak
çeviri güzel. açıklamalar da kitabın okunmasını ve anlasılmasını kolaylaştırıyor…tavsiye ederim…
Aynı eserin M.E.B yayınlarından da bir çevirisi var. Ancak ikisini karşılaştırınca Sayın Ahmet Arslan’ın çevirisi çok daha tatmin edici duruyor. Bununla birlikte bazı kelimeler islam literatüründen değil, felsefe literatüründen devşirilmiş. Örnek vermek gerekirse “Allah’ın zâtı” demek yerine “Tanrı’nın tözü” denmiş. Her hal ve kârda aslolan anlamdır. Eser, bana göre, bir islam filozofu olarak bilinen Farabi’nin, aslında bir islam mistiği, bir vahdet-i vücutçu olduğunu gösteriyor. İdeal devletin ve cahil devletin tanımlandığı bölümler ise oldukça ibret verici… Günümüz devletlerini öze dönük bir gözle değerlendirmek için birebir.