Abdulbaki Gölpınarlı, Hayyam rubailerini çok güzel bir şekilde derlemiş. Kitap Hayyam’ın düşünce ve felsefesini anlamak için önemli bir yol çiziyor. Ayrıca kitabın sonunda Gölpınarlı hocanın eklediği açıklamalar mecazların anlaşılması için çok yardımcı oluyor.
Yazar kitabın başında Hayyam’ın yaşadığı zaman, Hayyam’ın düşünceleri, Hayyam ve Şiir, Hayyam ve tasavvuf hakkında bilgiler vererek Hayyam’ın hangi ortamda nasıl eser verdiği konusunda bilgilendirme yapmıştır. Hayyam’ı daha iyi tanımamızı sağlayıcı bilgiler vermiştir. Hayyam hakkında şöyle bir tahlil yapmıştır: Zaman olmuş şüpheye düşmüş, belki inkara döşenmiş, aşırı derecede üzülmüş, akıl ve bilgi kendisini kandıramamış, kaptan kaba boşalmış, her girdiği kabın rengini,şeklini almış, sonunda tasavvufu her yolun üstünde görmüş, huzuru teslim oluşta bulmuştur. Dilinden düşürmediği şarabı bile bir sembol olarak anlamamız icab eder. Doğruyu ancak Allah bilir.
Günümüzde Hayyam’a ait olmayan rubailer onunmuş gibi nakledilmektedir. Bu konuda dikkatli olmak gerekir. Hayyam’ın rubailerini, doğru bir kaynaktan, doğru bir çeviriyle ve güvenilir bir yazardan okumak gerekir. Yazarı ve kitabını tavsiye ediyorum.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
bu eser türkçe’deki en iyi ve güvenilir hayyam çalışması
Abdulbaki Gölpınarlı, Hayyam rubailerini çok güzel bir şekilde derlemiş. Kitap Hayyam’ın düşünce ve felsefesini anlamak için önemli bir yol çiziyor. Ayrıca kitabın sonunda Gölpınarlı hocanın eklediği açıklamalar mecazların anlaşılması için çok yardımcı oluyor.
Abdülbaki hocanın tüm çalışmaları gibi bu da çok başarılıç
Değerli bir eser.Tavsiye ederim. Hayyam hakkındaki en iyi ürünlerin başında..
Yazar kitabın başında Hayyam’ın yaşadığı zaman, Hayyam’ın düşünceleri, Hayyam ve Şiir, Hayyam ve tasavvuf hakkında bilgiler vererek Hayyam’ın hangi ortamda nasıl eser verdiği konusunda bilgilendirme yapmıştır. Hayyam’ı daha iyi tanımamızı sağlayıcı bilgiler vermiştir. Hayyam hakkında şöyle bir tahlil yapmıştır: Zaman olmuş şüpheye düşmüş, belki inkara döşenmiş, aşırı derecede üzülmüş, akıl ve bilgi kendisini kandıramamış, kaptan kaba boşalmış, her girdiği kabın rengini,şeklini almış, sonunda tasavvufu her yolun üstünde görmüş, huzuru teslim oluşta bulmuştur. Dilinden düşürmediği şarabı bile bir sembol olarak anlamamız icab eder. Doğruyu ancak Allah bilir.
Günümüzde Hayyam’a ait olmayan rubailer onunmuş gibi nakledilmektedir. Bu konuda dikkatli olmak gerekir. Hayyam’ın rubailerini, doğru bir kaynaktan, doğru bir çeviriyle ve güvenilir bir yazardan okumak gerekir. Yazarı ve kitabını tavsiye ediyorum.